måndag 3 oktober 2011

Klass 3 i Söderhamn

Var till Söderhamn och tävlade trean i lördags. Jag måste seriöst lära mig lita på min hund. Och hålla tungan rätt  mun! Skärpning, fokus!

10, 10 på platsen och sittandet.
9 på ff
0 på sättandet. För att jag säger sITT, istället för Siit. Du förstår säkert skillnaden. Mitt stå låter Ståå. Lika som Siit. Såklart tar Grym fel och tvärnitar. Inga bad feelings, vi fortsätter.
10:or och 9:or på allt, utom......
Rutan, där han går på tävlingsledarens "kalla in". Orutin och hög förväntan, gör att Grym tar det som min inkallningssignal. Betyg: 5
Vittringen, här gör jag dagens värsta blunder. Betyg 5. Grym springer ut, glad i hågen. Markerar rätt pinne(vet jag i efterhand) men fortsätter kolla av och tar sen samma pinne(rätt) lite tveksamt. Jag signalerade säkert besvikelse eller nåt annat, (som jag är så bra på) vilket gör honom tveksam. Tveksam attityd, men bra tempo in. Släpper vid mina fötter, kommer in och sätter sig. Tar upp igen och jag tar den, utan att han hinner sätta sig för jag tror det är fel. Major Hjärnsläpp Pukko! Såklart var det rätt!

Summasummarum gick han mycket mer koncentrerat och säkert än förra tävlingen, trots lägre poäng. Han  tar till sig all träning rekordsnabbt.

Så, nu har jag brutit ihop. Rest mig och bitit ihop.
Laddar för tävling i Skutskär på lördag. Hilding ska fokusera med ett stort lugn och inge sin lilla hund säkerhet och glädje!
Sådeså!

Inga kommentarer: