måndag 10 oktober 2011

Pyssel

Jag är ett stort fan av kontroll i många sammanhang. Även hundsammanhang, både i vardagen och i träning. Det omfattar även kontroll på spåret.
Inte för att jag ska kunna styra upp hunden i spåret, utan för att jag vill lära mig läsa hur han gör i olika situationer. Hur han reder ut en vinkel, hur han beter sig när han vindar en apport, hur han spårar när underlaget skiftar, hur han tar sig ur en härva..... Då måste jag ju tvunget veta precis var spåret går, annars är det svårt att dra slutsatser av det jag ser. Vilket innebär att det krävs ett gäng snitslar.
På min "att-göra-lista" har det stått SNITSLAR ända sen i våras. Det betyder att jag ska montera ihop fler, de jag har räcker inte runt ett längre spår. I kväll skedde det. Jag har borrat hål i klädnypor, sytt en kanal i de redan klippta remsorna, och knutit ihop de tu med en sentråd. 62 stycken har jag nu. Remsorna är reflexvästar som jag klippt remsor av. Snitsigt med reflexsnitslar!