söndag 23 oktober 2011

Talangläger

Det har varit en typiskt bra dag för en träningsnörd! Vi har jobbat i grupper hela dagen med uppgifter att gå igenom specifika moment med var och en av hundarna. I vår grupp, har vi verkligen diskuterat och givit varandra förslag på orsaker och åtgärder, vi har förkastat och hyllat, det har varit högt i tak. Tror nog att vi alla har en del nytta att testa hemma och spinna vidare på.

Jag som tyckt att jag lugnat mig betydligt i fria följet, kunde ju tydligt se på film, det de andra såg live. Mina snabba, snygga svängar gör att Grym upplever att han inte får till det riktigt. Han överarbetar och blir osäker med ljud som följd. När jag höll samma lugna tempo genom  hela svängen som i transporterna, blev det harmoni i ekipaget.
Bara den lilla effekten i sig, räddade min dag! Sen att träningshallen är super, ledarna är bra och tydliga i sina roller och stämningen på topp är ju som en stor" klick grädde på moset"!
Vi är trötta, båda jag och Grym, riktigt trötta. Nöjd... Laddar inför morgondagens träning......Grym har parkerat i sängen och vägrar flytta på sig, sover som en stock.......
Zzzzzzzzz......

1 kommentar: