lördag 29 oktober 2011

Rust

Äntligen har vi tagit tag i våra rustplaner av köket. Vi har bott på åsen i Hille i tre år nu och varenda gång jag går in i köket krymper jag flera centimeter. Brunt tak, bruna köksluckor, brunspräckligt golv. Kan det blir trängre?

Men nu så, ska det bli ändring på det!

Före: brunt tak, städskrubb (äckligt i köket om jag får tycka till), en inbyggd stenmur.

Ut åker en del av köksskåpen. De mesta kommer att få vara kvar men luckorna sprutmålar Tommy vita. 

Garderoben bortplockad och väggen runt murstocken håller på att tas ner

Titta, vad vi hittade. Ett par jeans har fått täppa till en ventilöppning. 

Åh, jag tycker det är så fint med en tegelvägg, blottlagd. Men vi har ju tänkt sätta in en vedspis så det är inte så säkert att den funkar utan puts. Risk för läckage. Vi tar hem en sotare som får kolla.

Jezuz, hur mycket grejer finns det i ett kök? Alldeles för mycket! Har rensat massor, speciellt i skafferiet! Tak och skåpstommar ska målas. Luckorna sprutmålas hos grannen som har prylar för det. Vitvarorna byts ut, mattan ska definitivt ut.
Jag har köksprylar ÖVERALLT! 
 
Precis överallt!
Nu gäller det att vara effektiva här ett tag, så vi får tillbaka vårt kök snabbet i ny tappning!

2 kommentarer:

Wheaten Barbro sa...

Vad mysigt ni har det, med köket utspritt;=)))Men det kommer säkert att bli toppen då det är färdigt. Du håller oss med rapport väl?

Mys nu resten av kvällen.
// Babbsan & Neddus.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.