lördag 8 oktober 2011

Yes, där satt den!

Tävlade trean i Skutskär idag!
Så här skrev jag ordagrant i min planering igår, inför idag.

Uppvärmning innan: Fritt följ med störning till han är lugn, trygg och tyst. Ladda läggande på handtecken. Fjärr med 1 skifte. Inkallning, både slät och med stopp.
På plan: Gå fot snirkligt fram till domaren utan att bry mig om tävlingsledaren. Berätta för domaren att jag har handtecken på nedläggande inför inkallning och fjärr. Se till att få vittringspinnen där, innan utgång på planen. Gå fot ut på plan i snirklor, beröm. Använd tävlingsledaren som störning.
STYR UPP, VAR TRYGG OCH GLAD! Syftet med det var att Grym ska uppleva att jag håller i taktpinnen som jag brukar och därmed göra sitt bästa, som vanligt!
Och så blev det. Surrade med domaren och tävlingsledaren. Styrde upp tävlingsledaren (som varit på firmafest igår och var lite däven idag!) =o) Var precis som jag brukar, med andra ord och Grym blev trygg med mitt vanliga jag.
När det var stiltje mellan momenten var jag aktiv, gick fot och berömde, förberedde inför momenten med lite kända hjälper.

Grym fick all hjälp han behövde och då kom finishen av sig själv. 301 poäng! Jag är helt salig. Vilken känsla! Jag vill tävla igen, NU! Med min grymma hund!

Sittande i grupp    10
Platsliggande        10
Fritt följ                10
Sättande               10
Ink m stå, ligg      10
Rutan                   10
Hopp apport          9, han såg inte den bruna apporten bland alla löven
Metallen              10
Vittring                 7, lyfte fel men ändrade sig
Fjärren                  9, domaren har skrivit: flyttar sig något. Men jag såg då att framtassarna var helt låsta!
                                 Möjligen vred han på rumpan några grader.
SUMMA           301 p

Mina mål för 2011, uppflyttad till högre och första pris i trean, är uppnådda!
Gryms favoritplats, i trädgården, mitt i centrum med koll åt alla håll.

10 kommentarer:

Wheaten Barbro sa...

Grattis!!!
Ni är så Grym.

Zelda och Christne sa...

Grattis! :) Va duktiga ni är!!

Liz sa...

GRATTIS!!! Vad ni är DUKTIGA!!

Anonym sa...

Supergrattis från oss nedanför åsen!!! :-)

UlricaA sa...

Ni ÄR verkligen GRYMMA! GRATTIS!!!!

Eva H. sa...

Hur grymma som helst! Mega grattis till dej och din stjärna till hund!

Jennie sa...

Stort grattais till helt suveräna poäng!!! Mot oändligheten o vidare :D kramar från Farmen

Annika Sterner sa...

Grattis. Jag måste åka och titta någon gång.

Anonym sa...

Gratulerer! Dere er superflinke!

Hilsen Karina, søster'n Ami og Katie :)

Malin sa...

Grattis igen, det var ett jättefint program och jättekul att få se er live. Jag såg också att frambenen var låsta i fjärret och de rörde sig inte en milimeter, skitsnyggt!!

Ja, som jag sa i lördags första gången över 300 p men absolut inte den sista. Stort lycka till!!