tisdag 18 oktober 2011

Hedvigs Trädgård

Var in på Hedvigs Trädgård idag. Vilket härligt ställe, massor av vanliga blommor, en hel del udda blommor och sååå fina grupper. Märks att det finns både yrkesskicklighet och en stor dos av glädje i hela huset!

De säljer inte bara blommor och inredning, de skapar en rofylld trivsel med alla små detaljer som de fyllt växthus och butik med.
 
Egentligen var vi där för att äta lunch/fika, min mor och jag. Det finns många goda anledningar till att besöka Hedvigs,  fiket är en av dom. Jag hade aldrig varit in i fiket och blev väldigt positivt överraskad. Udda bord och stolar, roliga arrangemang, massor av inspiration. Vi valde bordet med den soffa som hade mest kuddar och den mjukaste mattan på golvet. Att hundar är välkomna är såklart ett stort plus!
























Inspirerad åkte jag hem, för att höstpyssla. I morgon blir det till att plocka mossa, löv, gräs, ris, kvistar i alla de former. Kul!

2 kommentarer:

Linda Åkerström sa...

Åh, den där kronan med pepparfrukter ser fantastisk ut! En sån vill jag ha :)och vilken mysig fikahörna. En sån vill jag också ha. Bara vill ha och vill ha, jag som kommenterade slit o släng samhället för bara någon dag sedan.. :)

Anonym sa...

Kul att se nu när jag ska dit på kransbindning i november./Bettan