söndag 21 augusti 2011

Yeeaaajj, uppflyttning!!!

Dagen D i dag! Jag och Grym har tävlat lägre spår. Jag gick ut väldigt neutralt, spåret skulle ha kunnat gå hur som helst.
Vi har inte gått något enda spår där jag inte har haft en aning om vart det går. Jag har lagt en massa krut på att lära mig tolka honom i spåret och tycker jag har fått till det, men man vet aldrig.

Men det gick ju bra! Som en dammsugare tog han sig fram i spåret, som låg på en bra lägrenivå. Med oss hem hade vi sju apporter + slut, vilket är allihop. Full pott och så även på spårpåsläppet.
Budföringen gick i en faslig fart, han rundande bara mottagaren som inte han säga fot, som jag bett henne om, innan han var en bra bit på väg tillbaka. Men det gööör inget, han är världsbäst ändå!
Lydnaden gav några få missar, bara små detaljer. Jag är super nöjd! Med både Gryms och min prestation!
Klassvinnare, lägre spår. Totalt 537 poäng av 600 möjliga. Uppflyttning till högre spår!

Spårpåsläpp: 10
Spår: 10
Budföring: 0
Linförighet:  8,9 (sprallig i språnget)
Framförgående: 8, 9 (Lade sig på ena stoppet)
Platsliggning: 8,9 (Missuppfattade och startade inte fotgåendet direkt)
Inkallning: 10, 10
Kryp: 10, 10
Apportering: 10, 10
Hopp: 8, 8 (slår  i på tillbakahoppet)
Platsliggning m skott 10, 10

Grym - en fantastisk partner!

7 kommentarer:

Cima sa...

Snyggt jobbat Anna,,,,

Anonym sa...

Underbart! Stort grattis!
/Anna-Karin & Watch

Malou sa...

Ni är BÄST!!

Birgitta & Lizzie sa...

Grymt snyggt jobbat !!!

Frida sa...

Grattis igen!!

Kristina & Darwin sa...

Strålande jobbat Anna och Grym!

Ni får vara vår inspiration!

Kristina o Darwin

Anonym sa...

Stooort grattis till er!!Är inte förvånad!!Kramar från Katta & brosan Fajt