fredag 19 augusti 2011

Lillsemester

Glada i hågen åkte Tommy och jag till Stockholm. Vi hade planerat en liten semestertripp som skulle avrundas med ballongflygning för Herr Hilding.
 Tommy fick ballongflygningen när han fyllde 50, förra året.
Tyvärr kom regnet och blåsten frampå eftermiddagen idag så flygningen ställdes in men vi fick en trevlig dag i alla fall!
 Ett besök på Zapata, min favvoaffär när det gäller kläder. Hittade två toppar och en klänning!


Vi åkte ut en sväng till Hundudden på Djurgården. Ett riktigt fint hundträningscenter som drivs bl.a. av Barbro Ryden som ingår i den gruppen som jag tränar med i Stockholm. Lite hundsnack, hummersoppa och såklart...... en fika.
På väg hem gjorde vi ett besök på Fotografiska museet. En del av utställningarna gled vi bara förbi, oberörda medan andra verkligen manade till eftertanke. Jacqueline Hellmans berättelse om samhällsideal, tvångsvård och längtan sitter kvar i min känsla ännu.
Liu Bolin, en kinesisk konstnär använder sin fotokonst som en protest mot en stat som är känd för att censurera sina konstnärer. På ett underfundigt sätt kamouflerar han in sig själv i bilden, närvarande och frånvarande.

I morgon är en ny dag som jag ser fram mot!

Inga kommentarer: