söndag 28 augusti 2011

Skål!

Väl hemkommen efter en kursförmiddag, kunde jag konstatera att vinden jobbat på bra hemma hos oss. Flera av krukväxterna som stått på räcket runt loftet hade blåst ner och kraschat.
Så det var bara att ställa sig och plantera om i det fina vädret.
Småfuchsior  fick nya krukor, två hibiskusar som blivit lite tråkiga , delade jag, planterade om och stammade upp. Kan bli ett kul projekt, bonsaivariant! När jag ändå höll på, fixade jag till två stora fuschior, en stammade jag, få se om det fungerar, den andra piffade jag bara till.

Alla pelargoner som stått planterade i fina hinkar tillsammans med lobelior och sånt, under sommaren, planterade jag också om när jag var igång. 
Jag kan ju inte låta bli att ta skott. Så nu finns en hel del fina sticklingar av fuschior och pelargoner. Bytes gärna mot någon annan sort!

Mästerskytten Hilding kom hem efter en helg i Edsbyn. Han har tävlat jakt-SM i långbåge med den äran.
Tommy kom på andra plats, det skålade vi på! GRATTIS!!!!

Inga kommentarer: