torsdag 4 augusti 2011

Min dag!

Är riktigt trött på att gno som en galning dagarna innan jag fyller år, städa, handla, planera.
På dagen D går jag upp tidigt och fixar mat, förbereder fika. När gratulanterna kommer far jag som ett torrt skinn, serverar, diskar, kokar kaffe....... Hinner inte prata med släkt och vänner, har inte ägnat hundarna nån tid och är helt slut och definitivt missnöjd med min dag.
Så jag har slutat med det! Det tog mig 46 år att inte ha traditionsenlig födelsedag och vara bekväm i det beslutet.
Så idag, på min födelsedag har jag bara gjort saker som jag vill göra.
*Tagit lite sovmorgon
*Vallat med Grym
*Fixat picnic som vi avnjöt på Esköns högsta topp. Min favoritplats, vidunderlig utsikt åt Finlandshållet. Med var släkt och goda vänner, med egen medhavd picnic. Vi fixade grillen. Soligt med lagom vind. Jag har i lugn och ro hunnit umgåtts med alla.
*Powergått med Grym i släptåg. Gjorde några avbrott och tränade tempoövningar, skitkul sa Grym!
*Sitter nu på loftet, med tända ljus, raggsockor på och ett glas vitt.
En typiskt bra dag i min smak!

Jag och Pernilla med Finland i bakgrunden......

Min bästa, bästa familj som hakar på mina skiftande ideer! 
Pernilla med minsta lilla kusinen Walter!

1 kommentar:

UlricaA sa...

Låter som en helt underbar dag! ha en lika underbar kväll! kram!