söndag 8 januari 2012

"Fot"!

Jag och Grym ska tävla om två veckor.
Så nu börjar slutspurten, formtoppning, träna helhet, skapa trygghet, och ha kul!
Inga nya påhitt, inga förändringar i detaljer, rutiner, inget alls faktiskt som kan förvirra den lilla border collien som så gärna vill göra rätt och ha en god relation med mig.

Idag har vi tränat fot. -I ladan med speglar som stöd och störning från en träningsgrupp.
Åsså lite mer fot. Vändningar och sidoförflyttningar när gänget vid fäbon grillade korv.
Mer fot - På Elgigantens parkering när Tommy kollade radioapparater. Vi gick fot i 30 meter - godis externt i skål. Fot i 40 meter - knyck skinnet i mitt bälte. Fot i serpentiner näääära stillastående bilar - godis från min vänstra hand. Fot runt folk som passerade - godis från min högra hand medan min vänstra hand smeker Grym och fötterna håller farten uppe.
Åsså lite fot då - på väg till macken för att köpa grädde. Vi går fot mellan två lyktstolpar, vänstersväng. Fot mellan tre stolpar, sitt under gång. Tre starter på raken.....
Ja, du fattar, vi tränar mycket fot.

Dogge har varit med på allt utom Elgigantens parkering. Gjort små korta pass med sånt som han redan kan. Han är trött, det har varit mycket nu. Han sover mitt på golvet och öppnar ena ögat väldigt lite när någon klappar honom i förbifarten.
Vi påbörjar inget nytt nu på några dagar utan befäster bara sådana beteenden som har kommit en bit på väg. Inga nya jobbiga miljöer med belastning.
Lilla Nalle Puh. Känns som att Dogge är väldigt nära besläktad med honom. Ibland bara händer det saker omkring honom, som blir lite tokiga. Som det brukar bli för en ung individ, kanske speciellt om man är en stor flatte som vill lite för mycket.
Nalle Puh har sagt:
"När man är en björn med mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idé-aktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."

Inga kommentarer: