lördag 10 december 2011

En sån dag!

Vi har tävlat elitlydnaden på Stora Stockholm idag. En sån upplevelse! Jag tycker alltid att det är en hit att tävla, men den här läggs helt klart till handlingarna, som en av de bättre upplevelserna.
Inför tät och positiv publik genomförde vi elitprogrammet tillsammans. Det var verkligen tillsammans, totalt fokus, positiv koncentration och glädje!

Rutan bjöd på det enda egentliga misstaget, (stack åt fel håll men det redde vi ut) men det glömmer vi för resten var så där bra som det brukar vara.
Att fega och ställa honom i rutan innan jag lägger, ligger inte för mig. Tuta och kör. Han vet ju var han ska!
Full fart in i rutan
Här kommer mitt "ligg"
Verkställer snabbt
Klar, mitt i rutan, precis som det ska!
Avslutad inkallning
Apporteringsdirigeringen var det inga tveksamheter på! Kan hålla med domaren, att han kunnat vara snabbare ut till konen. Och att makaronen in till avlämningen hade kunnat vara tightare, men wtf. Helheten var den vi efterlyser, ingen tvekan, fullt fokus och samarbete.
Rak linje ut till apporten
Hukar och satsar på apporten
Inbromsning för effektivt gripande
Åsså satsa tillbaka hem igen!
Gryms andra elittävling är genomförd, med den äran! Med risk för att bli tjatig, har vi uppnått målet att han ska vara trygg och att varje tävling ska innebära en ny positiv erfarenhet.
Det kom ett enda ljud under hela programmet, det var i starten av Z. Inte någonting under hela fria följet, det är en stor förbättring av trygghetsfaktorn.

Betyg: (domarens kommentarer i parentes)
Platsliggning: 8 (För tidig upp) Halvsätter sig när första hunden får sitt kommando
Fritt följ: 8 (tränger ngt, ngt snett, orolig vid sitt)
Rutan: 5 (flyttar sig från ring och kon) min anm - han tar fel håll och jag tar tillbaka honom till kon
Inkallning: 9 (tempo, ngt sned avslut)
Apporteringsdirigering: 9 (ngt lågt tempo)
Sittande i grupp: 10
Fjärr: 9,5 (rör en framtass)
Vittring: 9,5 (ngt lågt tempo)
Z: 9 (ngt långsamt sättande, avslut)
Metallapport: 6 (Tappade apporten)

Totalt: 264,5 p
Ett första pris, sjunde plats

Nöjd, nöjd, nöjd!
Tack alla för support under dagen! Belöningsceremonin efter programmet tackar Grym extra för! ;o)
Tack Julia Kuylenstierna för fotografering.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Wiihoo ni är så Grymma! Önska ja fick se er live idag ja är såå imponerad, men ett jätte grattis de där fixade ni mer än bra!!! Kram till duktig o trygg Grym och bästaste Matte :-)


/ Aloka och Bini

UlricaA sa...

Ni är så fantastiskt duktiga! blir tårögd när jag läser! All the best till er! kram!

Anonym sa...

Jätte jätte grattis Carma och jag satt på första parket och hejade.
Och ni var fatastiskt duktiga , du såg jätte profsig ut Snyggaste outfiten i dag ;-)))När grym gjorde dirigeringsapporteringen tittade carma och lärde ;-)) Så ska det se ut ;-)
Kram Marie&Carma

Johanna/Hank sa...

En grym dag! Hejja er :))

Mia sa...

Grattis än en gång, sjukt bra jobbat av er :D! Bästa teamet!! Kanske börja 2012 med ett litet lätt lydnadschampionat på bästaste Grym då :)?!

Birgitta & Lizzie sa...

Jamen vad säger man ?? Är man impad eller impad ??? Näe, man är helt enkelt JÄTTEIMPAD !!!!

GRATTIS skriver vi här också såklart !!

Sussi sa...

Mycke GRATTIS till dig o grymmaste Grym :) Jättekul! Kram Sussi, Sannalie o Elvis

Anna sa...

Tack alla för gratulationer!
Ulrica- jag kan säga att jag också var tårögd, en sån hund!
Marie - tack, outfiten skänker självförtroende, kommer man långt på!
Mia - den där sista 1:an kommer nog på köpet om jag lyckas konservera den här känslan!

Å, vet ni! Utan goa vänner, tränings- och tävlingskompisar, hejaklacker och coacher vore livet bra platt!

Linda Åkerström sa...

Med risk för att vara udda så vill jag kommentera utstyrseln. Vad snygg du är! Vilka snygga kläder! Och sen lite mer vanligt: Grattis :)