söndag 4 december 2011

Elitdebut

Då har vi då debuterat i elitklass lydnad! Mitt mål med dagen och många av kommande tävlingar är att Grym ska känna sig trygg och ha kul på plan. Det tyckte jag att vi uppnådde. Det kom två-tre små pip i början på fria följet och han var inte hundra fokuserad på fria följet. Men för övrigt var det strålande!

Tävlingen var en officiell lydnadstävling där elitklassen var internationell och dömdes därefter. Det var även den tävling som talangtruppen ska visa upp sig på. Dessutom är den en rankingtävling till landslaget. Med andra ord var det ett startfält utöver det vanliga. 

Dagens resultat, domarens kommentar i parentes
Sittande i grupp: 10
Platsliggning: 7 (nosar)
Fritt följ: 7,5 (sned halt, ojämn position)
Zäta: 10
Inkallning m stå, ligg: 6 (dk på läggandet)
Rutan: 9,5
Apporteringsdirigering: 7( dröjer med kommando) jag väntar in hans blick mot mig
Metall-hopp: 9 (vid lov i ingång)
Vittring: 9 (önskar snabbare takt in)
Fjärr: 8 (Drar sig lite framåt och bakåt) Grym har låsta framtassar vilket domaren missade eftersom han bara  höll koll i bak. Grym var helt låst i fram. Men, men....

Summa: 265,5 poäng. Ett första pris!
Han grejar moment efter moment, med samma glada och tempofyllda utförande! Koncentrationen var bra, med tanken på miljön. Han var bekväm med allt folk  på planen och med mig.
Grym på väg från konan till rutan. Full fart 
Tvärstopp så rumpan lättar i upptaget  av metallen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis! Vilken debut!
/Jennie och Axa

Anonym sa...

Superkul GRATTIIIS!!! Jag visste det.Kram Bettan

Johanna sa...

STORT GRATTIS! Blev så ledsen att jag inte hann se er, men höll tummarna i bilen hem! Ska bli skitkul att se er på mässan!

Eva Marie sa...

Ramlade in via Emelies länk på FB. Stort grattis till debuten! Väldigt snyggt upptag!