fredag 16 september 2011

På tåget

Vi är på väg till Stockholm, Grym och jag. En av våra värdefulla träningsdagar med gruppen av gamla "sikta-mot-stjärnorna-valpar".
Valparna är nu ifs rätt rutinerade och vältränade unga tjejer och killar men vi fortsätter träna. Vi började alla i begynnelsen, fast i två olika grupper, på en tävlingsinriktad valpkurs hos Eva Bodfäldt. Sen gjorde hon oss till en grupp som blivit en "träna-ihop-grupp, och nu rullar det på.

Rullar på gör även tåget jag sitter på. Tekniken funkar, jag är fascinerad! Har min tågbiljett i ajfönen, bloggar i macen, uppkopplad via mobilen som jag även tagit kortet på Grym med. Vi lever i en värld av nöjen, eller hur!
I väskan ligger vittringspinnar och belöningar! Fokus på vittringen, fotgående och framåtsändande för vår del idag. Men först en promenad ut på Djurgården och Hundudden, Barbro supertrevliga kursgård.
Vet att Barbro fått ett första pris i ettan med sin rodesian Pzingo, så det lär bli tårta idag också. Det är föresten ganska tätt med tårta i detta gäng. Uppflyttningar och första prisen kommer tätt.

Ha en bra dag du med!

Inga kommentarer: