fredag 4 februari 2011

Kör så det ryker!

Känner mig redo för en späckad helg! Lördag startar jag en tävlingskurs för unghundar som tidigare gått "grunda för framgång", ska bli sååå kul att träffa dom igen! Har oxå en "vanlig" valpkurs som kommit en bit på väg.
Söndagen börjar tidigt med en valpkursstart och sen bär det iväg till Rättvik för tävling i klass 2. Jag brukar ofta berömma hästfolket för att de ärligt tar ut sina unghästar på tävlingar, bara för att ge dom erfarenhet.
Nu ska jag ärligt göra det samma. Vi ska tävla inomhus, i en klass som vi egentligen redan är ur men jag vill ge honom inomhuserfarenhet i moment som är busenkla för honom.
Mitt mål är att vara lika närvarande som jag är på träning, lika noga med min attityd och mina signaler, så han inte någon gång ska behöva tveka på vad jag vill.
Om jag fixar min del i dealen, kommer han att göra en superprestation!

2 kommentarer:

Eva H. sa...

Trevlig din sida har blivit ! Lycka till i Rättvik hoppas du fixar din del !

UlricaA sa...

Det kommer att gå lysande! Kör så det ryker, vi håller tummarna!