onsdag 24 mars 2010

Hundmöten

Någon gång varje vecka kommer några hundägare till regementsparken för att träna hundmöten. De flesta har gått kurs för mig eller tränat privat. Alla går helhjärtat in för att få sin hund att sköta sig bra när de möter andra hundar på promenad och jag kan inte säga annat än att jag är imponerad över hur fort de har fått till resultat.

Signhilds riesen Mysak, har varit oerhört osäker på andra hundar i möten och löst situationen med att göra utfall för att få bort obehaget. Med en stor portion tålamod har Signhild börjat träna på långt avstånd från de andra hundarna och belönat så fort Mysak sett en annan hund. På några veckor har Mysak ändrat attityd och associerar en mötande hund med möjlighet att få belöning. Underbart att se hur de avslappnat möter andra hundar.
Lasses dvärgschnauzer Signe är ljuset själv, 5 månader gammal möter hon andra hundar okopplad, och vet hon precis hur hon ska agera för att locka husse att belöna henne!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack till alla som kommer för att det går så bra och lätt att samarbeta när vi möts med våra hundar.
Tack Anna för dina råd till oss hundägare i hur vi ska utvecklas och få en bra kontakt med hundarna!
Lillemor och Fanta

På väg mot min dröm sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
På väg mot min dröm sa...

hej igen! jag gör ett nytt försök.. Tänkte bara säga att vi tänkte dyka upp på lördag, hoppas att det kommer mycket hundar och att solken lyser=)
/ Carro å gänget..