torsdag 11 mars 2010

En bra dag

Det har varit en bra dag idag! Tränade lite på Skutskärs Bk på förmiddagen. Grym var för dagen lite flummig men vi hade en rolig träningsstund och vi hälsade på några trevliga människor. Hundar som skäller spelar honom ingen roll. Det tycker jag om!
Vi var in en sväng till Sandra och Qiwi för trevlig pratstund (jag och Sandra) och rolig lekstund under bordet (Grym och Qiwi). Vi har tränar sök ihop, det var ett tag sen och vi har båda abstinens.
Grym har börjat tappa tänder! Han verkar inte så bekymrad över det men jag tar det lugnt med gripande-i-apporten-träningen ett tag.

Satt mig med bokföringen på eftermiddagen. Erika på REDEKO, som styr upp min ekonomi gav mig hemläxa sist vi sågs för avstämning. Hade bokfört fel och skulle rätta till. Jag får verkligen ångest när jag ska göra sånt där som jag inte förstår mig på! Tittade lite på siffrorna som inte var ett dugg hjälpsamma, tog en kopp te och försökte reda ut vad hon påpekat. När teet var slut ringde jag Erika och bad henne ta hand om hela alltihop. Jag har tagit veckans bästa beslut. Jag lämnar in verifikationerna till henne varje månad så får hon göra allt det där som hon tycker är så roligt och lätt. Bokföra, momsa och få ordning. Så kan jag göra nåt annat som jag är bra på. En sten har fallit från mina axlar!

Äldsta dottern kom hem sent i kväll, trött, less, seg. Hon tittade på Grym som låg på vardagsrumsgolvet. -"Kom lilla älskling så får jag kramas lite med dig". Är det inte underbart att ha en mjuk liten kropp, som alltid har tid och alltid tycker om att kramas!

1 kommentar:

Piakvinnan sa...

Hehe, i begynnelsen tog jag också hand om min egen bokföring. Aldrig mer!

Men att samla ihop verifikationerna måste jag ju till min bokföringskvinna, och bara då blir kroppen tung och jag får ångest.