torsdag 12 april 2012

Parhundarna

När jag nu har en så ärtig liten hund i huset kan jag inte låta bli att träna lite med henne! Luna uppskattar alla former av trix, balans, samarbete. 
Satt mig vid datorn ett tag och kikade efter filmer där två hundar är aktiva samtidigt och hittade massor av inspiration!

Så nu roar vi oss med att Luna ska kunna gå under och hoppa över Grym. Vi har påbörjat att Luna går en åtta runt Gryms fram och bakben. 
Har lärt Grym att stå mellan mina ben med tassarna på mina fötter när jag går. (I går kväll) Parallellt har Luna lärt sig gå in mellan Gryms framben.Hon är inte riktigt färdig med att stå på båda mina fötter ännu. Men när det är klart är tanken att de båda ska kunna gå på mina fötter samtidigt.
Bästisarna lär sig trix tillsammans! 
Luna syns knappt i allt vitt och svart men hon står därunder bröstet på Grym.

Inga kommentarer: