fredag 10 februari 2012

Talangtruppen igen!

Grym och jag har fått förmånen att vara med i talangtruppen ytterligare en säsong. Det här med att få vara med i talangtruppen är så mycket mer än att bara träna hund på hög nivå. Jag har under förra säsongen, träffat så många trevliga människor som älskar att träna hund. Dom kommer jag att ha med mig låååångt efter att jag åkt ur talangtruppen! :o)

Vi har fått smaka på det här med att sätta gruppen i det främre rummet, värna om varandra och utvecklas tillsammans. 
Det har även sporrat mig, att utveckla både mig själv som förare och Gryms som tävlingshund. Mitt mål för 2011 med Gryms träning och tävling i lydnad var att ta ett första pris i klass 3. Men när jag kom med i talangtruppen i oktober flyttade jag fram det målet till att starta elit. Som vi tränade, jag var så supermotiverad av att ha kommit med i talanggruppen så vi överträffade verkligen oss själva. 
I talangtruppens åtaganden under förra perioden ingick att vara med på lägret och starta på rankingtävlingen i Smedjebacken i början på december.
För att kvala till landslaget behöver ekipagen ligga bra på det få antal rankingtävlingar som är bestämda. Detta innebär att alla tävlar på lika villkor, för samma domare och på samma tid på året. Till skillnad från smkval som kan göras på vilken tävling som helst. 
Nåväl, vi var med på rankingtävlingen och höll i hop riktigt bra. Jag var lugn och säker på min sak och Grym gjorde som vanligt. Sitt allra bästa. :o)
Vi startade eliten på Stora Stockholm som jag INTE skulle ha gjort utan talangtruppen i ryggen. Tyckte att det var lite tidigt i Gryms tävlingskarriär. Åsså. Men det gick ju bra!
Sen tog vi en till elittävling i januari och fick till ytterligare ett första pris och ett LYDNADSCHAMPIONAT! Grym var då 26 månader.

Foto: Marie Linder
Så nu är vi då med igen! Jag är jätteglad! Fast på ett annat sätt än förra gången. Mer målinriktad på höga höjder för jag vet att vi kan.
Den här perioden kommer att innehålla ett träningsläger sista helgen i februari. Nya intressanta föreläsningar. En av Anders Kjernholm och en av Maria Brandel som även kommer att träna oss på söndag förmiddagen med fokus på prestation av föraren. Spännande!
Talangtruppen kommer den här perioden även att få möta Norges motsvarighet Rekruttgruppen i en landskamp. Åh, vad kul och utvecklande det kommer att vara. Att få tävla tillsammans med resten av gruppen med ett gemensamt mål. 

1 kommentar:

Katarina sa...

Det ska bli kul att ses igen Anna!