onsdag 15 februari 2012

Kaffeväska

 Hade en eftermiddag till övers i söndags och tog äntligen tag i projekt "byta ut julgardinerna".

 Använde ett gammalt lakan som jag ärvt från min mormor. Den nedre delen fick bli en pyttekort kappa i det långa fönstret. Vill ha så lite i fönstret som möjligt, så ljuset kan flöda in, när det nu äntligen återvänder.
Den övre delen, med den fina spetsen får pryda ett "hål" Det är ett skåp där inne, men det ligger så nära dörrlisten att en dörr inte går att öppna helt.
Jag har massor av lakan med vackra spetsar. Men inte så många ideér för vad jag kan göra med dom. Kuddar, dukar, gardiner, tunika..... Men där tar det slut. Har du nån annan idé får du gärna dela med dig!

När jag ändå var igång med symaskinen tog jag tag i ett projekt som jag dragit på länge. Jag har sparat tomma kaffepaket ett längre tag för att göra mig en väska eller två. 
Den stora är lagom stor för packning till en två-dagars-resa. Jag gjorde handtagen av genomskinlig slang som jag drog in kaffeplast i.
Den lilla är på gång att bli en necessär. Det som är kvar att göra är att sy fast tryckknappar i öppningen. 
Kvar i korgen finns nu orangea kaffepaket och mörkgröna kaffepaket och fler röda...... Men det tar vi en annan dag!

4 kommentarer:

Lena Löfroth sa...

Jisses va pysslig du är!
Erkänner att det var slönt att läsa om nån (mer än mig) som var sen ner med julgardinerna...

Sandra sa...

Fan vilken coooool väska!

Heidi inside out sa...

Kreativiteten flödar tycker jag =)
Fina diskhandukar kan det oxå bli. Lakantyg brukar ha bra uppsugningsförmåga dessutom =)

Linda Åkerström sa...

Bravo Anna! Själv har jag utejulgranen kvar. Jomen lyser upp lite. Kanske draperier i dörrhål eller likn. Det har vi gjort på ett par ställen. Annars, sov på dom :)Jo nu vet jag. Jag har en bekant som sytt ihop sådana två och två och helt enkelt gjort superfina påslakan.