onsdag 5 januari 2011

Inspiration

Har ägnat några trevliga timmar åt lydnadsträning med bästa Sanna och Mixa! Alltid lika inspirerande med våra funderingar och diskussioner. Jag riktade in mig på fotgående med störning, märktes att det var ett tag sen, vi har mest lagt kraft på en del teknikträning på sista tiden.
Sanna hjälpte mig även med dirigeringsapporteringen. Grym har gärna tagit apporten som ligger i mitten. Vi fick lite fel attityd i träningen så jag ändrade mitt eget tänk från att den mittersta är förbjuden, till att den också är ett möjligt alternativ till belöning. Med säkerhet i vad mina tecken betyder tror jag attityden blir så där självklar och frimodig igen!

Mixa är dräktig, lilla, lilla skruttan! Den lilla vesslan har blivit lite rundare om magen, skarpare i humöret (Grym var inte önskvärd) och lite godmodigare i träningen. Snart nog nu åker hon iväg till sin uppfödare Pia , Cefeus Kennel. I slutet av januari beräknas hon nedkomma med en kull med små intensiva super-duper-MIXA-mini-kelpiesar.

Inga kommentarer: