torsdag 27 januari 2011

Mot framtiden!

Ibland är jag villrådig, obeslutsam och neg inför nåt projekt som jag slängt mig in i. Så är det nu!
När jag står och velar och funderar inför viktiga val i livet brukar jag luta mig mot ett råd jag fick av en god vän för en del år sen.

Jag frågade henne då, hur man ska veta om en situation, ett beslut, ett uppdrag.... är jobbig för att man ska låta bli att engagera sig, eller för att det är att man ska ta sig igenom det och förhoppningsvis lära sig nåt av det.
Hennes svar var: Om du tänker dig hur det blir när det är klart, känn hur resultatet känns. Är det en neutral/negativ känsla kan du lika gärna strunta i det. Men om det känns bra, som en utveckling, erövring ska du absolut kämpa för att komma dit!
Hon är så klok min goda vän! Idag frågade jag henne samma sak fast om en ny situation, fast i vanlig ordning fick jag ge svaret själv. Mitt svar blev, efter att ha tänkt ett varv till, att det vore en hit, så himla bra om det gick i lås, en milstolpe.
Så jag kör på! Försöker hitta nya ingångar... Nya samarbetspartners... Fler vinklingar....
Åsså kör jag!
Kör järnet!
Kom igen nu Hilding, det kommer att funka!

3 kommentarer:

Sanna sa...

Yeah!!!!

Härligt med folk som satsar!!!!

Kram!

Malou sa...

Hääärligt!
Man måste våga satsa här i livet :D

UlricaA sa...

Kör så det ryker, go girl! Ha en jättego helg! Kramar till er från oss!