torsdag 27 januari 2011

En mac

Min gamla asus har givit upp några gånger och jag har gjort första, och andra hjälpen med för den delen, på den.
Så nu har jag dödförklarat det gamla vraket och konverterat till Mac!
Oj, en ny värld dök upp i ett huj, mycket att lära. Igår fixade jag, utan support, att ändra kontonr på appstore, installera iwork, hittade på både iphoto och iweb som redan fanns däri. Har även fört över info från vraket som min favvowebba Frida fick lirka ur den. Känner mig duktig! Kommer även att använda Safari som är nytt för mig, bara det har tagit sina modiga timmar att få till!
Idag har jag åkt tillbaka till Macaffären och köpt mig en adapter till vår gamla HP-bildskärm. Efter mycket knep och knåp fick jag konstatera att otekniska Fru Hilding var tvungen att ge upp. Fick det inte att fungera. Men supporten vägledde mig, vi klurade tillsammans ut att det var den förinställda bildupplösningen som var problemet. Så nu har jag stor skärm oxå!! Känns bra. Laptopens skärm är på 11" och mina gamla ögon har lite svårt att se detaljer på så liten yta. Å nu när jag ska bygga om hemsidan måste jag ju se vad jag gör.
Ha det bra gott folk!

Inga kommentarer: