fredag 25 maj 2012

Tunga trix

På en trixkurs som jag har nu, går två tungviktare. Härliga killar. Det är mopsgrabbarna Ruben och Ådi. Bröder. Mycket muskler, en härlig vilja att lära sig nya grejer och kanske framför allt.... De är begåvade med entusiastiska förare.

Matilda ville gärna lära Ruben att rulla. Jag visade grunderna och tänket, men lade till att den inte alltför smidiga kroppen skulle kräva en del träning innan han hittar den rätta knycken... Nästa vecka kom Matilda, strålande som en sol och visade att hon minnsann fått Ruben att rulla! Jag måste tillstå att jag är imponerad när den lilla dunderklumpen slänger runt sin kropp i en smidig rullning! Den här veckan visade de stolt att de verkligen kan skilja på "ligg" och "rulla". Vilket i sig nästan kräver lika mycket träning. Och absolut mycket mer noggrannhet i belöning, tålamod och precision.
När Tessan insåg att det funkade på Matilda gav hon sig attan på att Ådi också skulle kunna. Voilá, en vecka senare kan även han kontrollera sin kubik till kropp, i en tjusig rullning!
'
 Där ser man vad lite dj-r anamma och målsättning, kan fixa!

Nästa projekt är att få Grabbarna Muskedunder, att sitta fint, med egen balans. Träningen är påbörjad med lite stöd av en hand.
 Lilla westien Luna går samma kurs. Hon kan rulla, snurra, gå en åtta runt Saras ben. Favoriten just nu är nog ändå att få springa till sin låda.
Kolla! Jag kan. Alldeles på eget initiativ!

Inga kommentarer: