söndag 27 maj 2012

Elit i Tierp

Har ägnat lördagskvällen åt lydnadstävlingar i Tierp. En trevlig liten tävling!
Måste allvarligt ta nya grepp i vår träning av fria följet. Idag blev det ett riktigt bottennapp. 7 poäng. Var inte värt ett dugg mer. . . .

Nåväl, resten gick däremot riktigt bra.
Fritt följ, 7 p -  ljud, snea sitt, tränger. En stor längtan till kommande moment, innehållande koner, leder till ofokus.
Z, 9 p - ljud i starten, ofokuserad fotgåendet
Inkallning, 9 p - för lång "stå-sträcka"
Rutan, 10 p - klockrent förutom att han glider i läggandet i rutan, in i bandet som han flyttade något.....
Apportering, 8 p - glider in i apporten och får in den på snedden, rättar till greppet
Metallapport 10 - Effektivt gripande, vid sväng bakom mig.
Vittring 10 - tar direkt utan att ens dröja vid de andra
Fjärr 10 - detta är han helt fantastisk på! Tävlingsledaren var helt nybakad. Efter fyra skiften var hon klar. Jag sa att hon nog skulle göra några fler, varpå hon drog till med totalt 8-9 skiften. På väg tillbaka till Grym sa jag nåt tröstande till tävlingsledaren som höll på att sjunka genom jorden, samtidigt som jag slog ut med armarna. Varpå Grym, glad i hågen, kom mig i möte. Jag och domaren var helt överens om tekniskt fel så vi fick  göra om. Betyg 10 båda gångerna!
Sittande och liggande i grupp, 10 p vardera

Sååå, nu inleds projekt "fritt följ med högre koncentration och våga-vägra-vika-blick".

Katarina från Edsbyn på bilden och jag, smidde roliga planer som snart kommer Gävleborgs alla lydnadsfantaster till godo! Snart, alldeles snart!

2 kommentarer:

marie sa...

Jätte Grattis Anna, vilken rysare på fjärren :)
Kram Marie&carma

Anna sa...

Är nyfiken vad det är för roliga planer ni har för "oss Gävleborgare" :).