tisdag 29 juni 2010

En sten kom rullande

Igår körde jag bakom en timmerbil på E4. Plötsligt kommer en stor sten farande uppifrån från släpet.

Jag väjde så gott jag kunde men lyckades ändå köra över den med både vänster fram och bakdäck. En rejäl smäll blev det, hade fullt sjå att hålla mig på vägen så att kolla nåt regnummer på lastbilen var det inte tal om.
Däckbyte på avfarten E4 Rv80 var inte alls kul. Trots varningstriangel och signalväst fick jag flera gånger resa mig upp och ta ett steg ut i vägen för att förarna skull väja. Usch!
Båda däcken blev så förstörda att det bara var att byta dom idag när jag var in för att få dom lagade. Men det besväret och den kostnaden var lindrig med tanke på hur det kunnat gå. Tänk om jag legat närmare lastbilen, då hade jag fått stenen i vindrutan och då hade jag ju inte haft någon nytta av de pengarna.....
Jag tackar mina skyddsandar för hjälpen och lovar att vara försiktigare i trafiken.

3 kommentarer:

På väg mot min dröm sa...

USCH och Fy vad hemskt! En del trafikanter är galna. Idag när jag cyklade med Aida en bit på Järbovägen, de är knappt folk väjer fast man cyklar med hund! Det räcker bara att jag vinglar till lite så kör de på mig.
Det är så hemskt.. Tur att det bara, blev däcken.!
Sköt om er!

UlricaA sa...

Fy katten!!!! ja det är vi alla glada för att du inte fick den i rutan! Det är sånt som kallas änglavakt!!!!!! Kramar!!! <3

Lisa sa...

Usch det hade kunnat sluta illa. Vilken tur att du hade skyddsängeln med dig.