onsdag 16 juni 2010

Busar igen!

Grym var till Karin idag igen. Han haltar inte, och har inte gjort de två sista veckorna, men det är nåt fel. Jag visade henne hur han gör med sitt högerben när jag tränar fjärren, där ser man verkligen hur han avlaster det onda.
Efter lite klämma, känna och diskutera pointade hon problemet. Ett yttepyttelitet fel som jag inte ens försöker mig på att förklara. Karin insåg snabbt att jag inte skulle känna det och kunna hålla efter det, så jag fick med mig ett träningsprogram som bygger upp kring felet och kommer tillbaka till henne med jämna mellanrum. Hon får rätta till ända tills muskler och senor runt om kan hålla det på plats. Så skönt att ha en plan! Å, det bästa av allt, vi har inga restriktioner för vad vi får göra! Han får vara lös, vi får gasa loss i leken och han kan rasa i skogen. Underbart!

Så nu ska vi stretcha badsidan på frambenen genom att "stå skottkärra" och stimulera musklerna på insidan/framsidan av bogarna genom att jobba med sidvärtes rörelser. Det senare innebär att jag ska göra bakdelskontroll på kloss fast tvärtom. Baktassarna på klossen och röra sig runt den med framtassarna. Återkommer med film strax!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhhh bakdelskontroll på kloss fast tvärtom... det skulle Fanta och jag aldrig klara :D

Önskar dig en skön semester, det är du värd!

Skönt att grymme mannen är på banan igen.

Lillemor & Fanta

Pia sa...

De små liven. Alltid är det något ;-) Skönt att det går åt rätt håll.

UlricaA sa...

Huvudsaken att han är bättre iaf!!!!! eller att manhar kommit fram till vad som är fel rättare sagt! Det är ju alltid en fördel!
Ha en go helg! kramar från oss till er!