torsdag 17 juni 2010

På plats

Sitter i husvagnen på Skutbergets Camping i Karlstad. Helgen kommer att tillbringas på SM-tävlingar i lydnad och agility.
Det dyker upp gamla, kända ansikten hela tiden, jättekul!
Bredvid oss bor Ulla Fröberg, har inte träffat henne sen jag tävlade agility med Knutte för 15 år sen. Hon har inte åldrats nåt sen sist!
Runt knuten kom Lisa Lindberg, som hade en collie, Boy när hon bodde hemma i Forsby och var aktiv i Gävle Hundungdom, det är också ungefär lika länge sen.
Den här sociala biten av hunderiet är en stor del till att jag trivs så bra med hund och hundträning. Trevliga människor som man träffar lite här och där, tävlar mot och tränar med.
Vinner över och skrattar med, blir slagen av och får träningstips av. Underbart!

Med på resan är även Taff. En border collie hane som egentligen hör till en annan familj men som blivit lite över. Jag har varit förtjust i honom ända sen jag träffade honom första gången för några år sen. Tommy ska testa av honom för att eventuellt kunna få en ny träningskollega och vän. Träningsabstinensen är stor nu när Ipz inte hänger med längre på aktivitet med snabba rörelser. Fortsättning följer.....

Ipz för länge sen, 4,5 månad!

2 kommentarer:

UlricaA sa...

Ha en helt jättego helg däruppe och lyckönska Åsa från oss, om jag inte missminner mig så är hon oxå däruppe och ska vara med och tävla om gunsten!!!!!

Malou sa...

Spännande med Taff! Jag ser framemot uppdateringar :)