tisdag 29 juni 2010

fixat kroppen

Vi har varit till kiropraktor-Karin idag, hundarna och jag. Gryms muskler har förändrats av vår träning och det högra frambenet använder han helt normalt nu. Fick i uppgift att fortsätta träningen likadant och stretcha lite nya ställen. Hon kände även igenom Ipz som blev ordinerad dagligen massage, speciellt från midjan och bakåt för att förbättra blodcirkulationen så att musklerna kan bli starkare.
Grym har varit dålig i magen ett tag, blir inte bättre trots alla knep. Karin hittade bakterier (hon är kinosolog oxå) och ordinerade avkok på nässlor för att bekämpa dom. Jag dricker ofta nässelte som vi gör själva och märker att magen mår bra av det, så jag gör väl en kopp åt Grym oxå.

Har startat upp två valpkurser idag, massor med trevliga människor och hundar. Vilka är oddsen för två eurasier, en norsk lundehund och en isländsk fårhund (+lite "vanliga" raser) i samma grupp. I den andra har jag en korthårstax, en jämte och en smålandsstövare + lite vanliga. Tycker jag har mycket övningar för samarbete i vanliga fall men vi kommer definitivt att jobba ännu mer med det i de här grupperna. KUL!

Väl hemma efter en lång dag mös vi till i gungstolen på vårt loft. Det var helt ljummet i luften och doftade gott från alla blommor. Då är livet gött att leva.

1 kommentar:

Helene07 sa...

Hej Anna,
hur kommer jag i kontakt med Karin? Skulle behöva lite hjälp och råd av en kunnig person i massage/stretching mm. Trevlig sommar önskar Helene, Chanel & Tiisha