fredag 29 januari 2010

Ensam hemma

Grym har fått vara ensam hemma en stund, nästan varje dag, när jag går ut med Ipz. Brukar passa på när han fått rasta sig, ätit, vi har lekt lite och tränat en stund. När batterierna tar slut lägger jag in honom i komposthagen som han sover i.
Han är trött och orkar knappt registrera att vi försvinner. Han ser det men bryr sig inte. Vi är ute 30-40 minuter och när vi kommer hem är han helt lugn, konstaterar att vi kommer hem, får komma ur hagen men somnar om på ett nytt ställe. Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli! Börjar man för sent, så hunden är van att alltid ha någon ikring sig till den är flera månader, kan det vara svårt att få in lugnet i ensamheten.

Dagens miljöträning passade vi på att avverka när Pernilla letade nya skor. Butikspersonalen pratade bäbisspråk och föll på knä. Underbart!!!

Grym: -"Hur många skor ska man behöva prova innan man är nöjd"?

4 kommentarer:

Carolin sa...

Gick du med honom inne i nian?

Anna sa...

Carro - det var din sko i Hemlingby. Där finns det många affärer att träna i!

Jenny sa...

Varje gång jag är på NK ser jag hundar. Kanske nästa utmaning för Grym - hundmöte i affär?
(Har ännu inte tagit med någon av mina hundar in, även om Vinter i och för sig skulle greja det finfint.)

Sanna sa...

Herregud vad söt han är!!

Hör av dig när (om) du tycker att han ska få leka med en lite galnare (men snäll) variant av hund. Mixa ställer gladeligen upp och jag vill pussa valpnos :)