söndag 24 januari 2010

Apportering

Grym har gjort sin premiär som "kurshund" idag på en valpkurs. Han och Tommy var med och jag lånade honom lite och visade några av övningarna som deltagarna fick träna på.
Han skötte sig bra, bjöd mig kampen och gick fort ner i varv för att få fortsätta leken. Desemellan sov han mest. Han bryr sig inte mycket om var han är, den mannen.

När han kvicknat till hemma på eftermiddagen och fick ett aktivitetsryck, passade jag på att presentera en nyckelknippa. Valpar har lätt att acceptera olika föremål så det är lika bra att passa på, innan han får för sig att krångla med det.
Det var inte helt självklart att ta den, men han sätter så stort värde på att bli uppmärksammad och han har fått belöning så många gånger, för att han bär tillbaka prylar till mig i leken, att han inte kunde låta bli. Stolt som en tupp var han och glad blev jag!

1 kommentar:

Carolin sa...

Basta längtar till lekis=)