måndag 26 oktober 2009

Obotlig optimist

I dag har Lime gjort sin spårdebut, 5 år gammal. Jag har gett upp många gånger på den hunden, men som den obotliga optimisten jag är, så är vi strax igång igen. Så nu tänkte jag mig att spåret skulle få ta lite tid i mitt liv, dels för att lära mig mer men kanske främst för att ge Lime en typ av träning som ger henne större självförtroende och egenförmåga.

Spåret gick bra, hade slagit på stort med spontant upptag, två pinnar, två mjukisdjur och en vinkel i spåret osså favvohönan i slutet.Totalt drygt 200 meter. Klockan var 11.55 vid spårsläpp, gick över kalhygge och in i "vanlig" skog, regnet duggade och spåret hade legat 1 timme och 15 minuter. Du ser, jag för ordentliga anteckningar!
Så nu får jag väl ta och göra det här lite seriösare till nästa gång. Har sytt en nomesele idag, köpt en ny spårlina, en orange istället för den murkna, genomskinliga som varit med i 20 år. Har nu borrat hål i 24 klädnypor av trä och håller på att trä i snitslar i hålen.
I morgon blir det ängsspår innan lydnadsträningen!