måndag 12 oktober 2009

Chicken Camp

Är i Borlänge hela vecka och tränar hönor. Inte alls för att hönorna av någon anledning behöver lära sig, utan för att vi människor ska träna på att bli bättre tränare. Hönor är fantastiska att öva på. Det märks direkt om timingen är dålig eller om jag lagt krieriet för hög

Under veckan ska hönan läras att gå en bana, klättra på stegar och balansera. De ska också lära sig en massa småtrix som tex lägga ett litet gosedjur i en mugg och klinka på piano. Småtrixen ska sen kedjas ihop och utföras på vägen i balansbanan. När allt är klart ska hönan fixa hela kedjan utan stöttning eller belöning på vägen.

Här är en av mina hönor, (man tränar två vardera) på väg uppför stegen en av de första gångerna. Målet är att hon ska gå lugnt och sätta fötterna på varje stegpinne utan att vara beroende av var jag står med belöningen.





Kolla, duktiga höna pöna, går upp för stegen utan att gena över till mig fast jag står med belöningen redo







.




Ett av trixen som hönan ska utföra är att klinka på ett piano när den gått runt banan.
Det gäller att vara på hugg för att klicka rätt tangent.








Inga kommentarer: