tisdag 1 januari 2013

2013

2012
Börjar det nya året med att avsluta det gamla. Det har gått i stort sett som planerat. 
Grym och jag har utvecklats till ett mer svetsat ekipage. Både till vardags och fest(läs träning/tävling). Lydnadsframgångarna har varit större än förväntat. 16 officiella starter i elit sen premiären i dec 2012. 15 första pris. Lydnadschampionat. Förmodligen kvalade till SM i lydnad 2013(ligger i skrivande stund på 29 kvalplats av 60). Vi har varit med i talangtruppen och spetsgruppen.
Vallningen och brukset har fått stå tillbaka lite, det tar vi framöver.
Jag har växlat ner företaget och börjat studera. Ska bli miljötekniker, känns vuxet. Ingick inte i planerna över huvud taget. Men jag är glad att jag tog beslutet.
För övrigt är det mesta som vanligt. Samma karl, samma barn, samma hundar, samma hus, men ny bil. Och som vanligt har jag lärt känna många trevliga människor, varav några kommer att stanna i mitt liv för lång tid medan andra är med på min resa, endast ett kort tag.

2013
Har sagt vid nåt tillfälle att vägen till framgång är att hålla en hög och jämn nivå. Det kommer jag att fortsätta sträva efter det här året oxå. I allt vad jag gör. 
Som mamma och maka. I skolarbete, hundträning, tävlingsresultat, vänskap och personlig utveckling!

Hildings motto - "Allt man vill man kan man!"

Inga kommentarer: