tisdag 22 januari 2013

Kallt ute!

Kallt ute. Väldigt kallt ute! Det blir promenader i rask takt på plogad väg. Inga utsvävningar i några snödrivor för att gå sakta och träna muskler. Hämta lite "tappade" prylar på vägen. Härliga ruscher, men löjliga uppletanden enligt Grym.... Sen in i stugvärmen med den onöjda hunden. Där tar vi några minuter på pilatesbollen.
Den största för att träna på att hitta jämnvikt och balans. Han håller balansen med alla fyra tassar på den utan hjälp från min sida. Den minsta med bara framtassarna på och vara helt stilla med nosen i min hand i 20-40 sekunder i olika ställningar.
Åsså gömmer vi grejer. Vittringspinnar i skor, mellan soffkuddar, i sängen, i väskor. Jag har  nog gömt överallt och det är plättlätt enligt Grym. Bytte till en tandpetare. Och där ni, fick han bekymmer. Han drog nonchalant genom hall och vardagsrum som är samma rum. Hittade inget! What!!!! Kollade mig och gav sig iväg. Näe, inget fynd nu heller. HA! En liiiten, liiiiten tandpetare är ju enklare att hitta luriga görmställen till. Han hade riktigt svårt att precisera källan när den låg uppe på golvsockeln.
Nu är han nöjd och jag kan plugga vidare!

1 kommentar:

Emelie & Henry sa...

Tack för det mycket, mycket välbehövliga tipset! Ikväll blir det tandpetarletning för hela slanten för den onöjda hunden.