söndag 16 december 2012

Sicken helg!

Så var då denna helg till ända. Känner mig rätt tom i skallen men ändå väldigt nöjd och lite smått euforisk. Grym har tävlat två dagar i rad på Stora Stockholm med allt vad den miljön innebär av ljud, synintryck och trängsel. 
En mängd olika komponenter börjar falla på plats. Känns som jag har hittat rätt form för uppvärmning, ingång på plan och känslan vi behöver ha på planen.
Vet sen tidigare att han uppskattar uppmärksamhet från publik. Kan spela ännu mer på det, helt klart. Tackar publiken för ett stort stöd med applåder och jubel under tävlingen samt uppskattad beundran och hångel med Grym efteråt. ;o)
Får ofta stilla mig och påminna mig själv att Grym fortfarande är under utbildning och behöver få tid på sig.  Jag blir lugnare i det faktum att han kommer sig. Det är inte bråttom. Dagens tävling blev ett stort steg framåt, speciellt i hans erfarenhet av känsla på tävling. Han är rätt orolig och anstränger sig för mycket i fotgåendet när vi har kommendering. Idag fick jag ett guldläge när huvudspeakern pratade nästan oavbrutet under vårt fria följ. Kunde hjälpa honom med en del stödkommandon och trigga honom att hålla förväntan på en hög nivå. Han öppnade upp för mig och kopplade bort tävlingsledaren på ett bra sätt. Fusk? Ja kanske. Jag är bara så glad att det blev på det viset, så Grym får lägga en häftig upplevelse i ryggsäcken.  
Vi jobbade på med momenten och fick betyg på allt. Domare Inger Svedin är som en hök, ser allt. Men jag uppskattar att domare höjer kvalitén på oss tävlande genom att vara snål men rättvis.
Grym var glad och i en bra aktivitetsnivå. Han var uppmärksam och tolkade mig rätt utom vid nåt tillfälle när han inte hörde och jag nog antagligen ropade med en annan röst än vanligt.
Fjärren är hans paradnummer och han gjorde den lika bra som vanligt. Betyg 10 två dagar i rad!
Sitt i grupp 9, plats 8,5(hakan-i-marken-träning påbörjas snarast), Ff 8,5, Z 9,5, Ink 6 (neddrag för handtecken jag inte meddelat?) , rutan 9,5, appdirr 7, metall 8,5(pluspoäng till mig som lyckats kasta kort två dagar i rad), vittring 7,5, fjärr 10.
Totalt 266 vilket räckte till en delad andra plats. Grattis till Lillemor Edström och Shikka som vann och Hanna Nilsson med Bacardi som drog det längst strået på andra platsen och fick reserv CACIOB.

Nu vilar vi några dagar, lägger en ny träningsplan och fixar till små och stora detaljer till i mars när nästa tävling är.
Ser fram mot tövädret som verkar tränga sig på. För nu ska här tränas!

Inga kommentarer: