söndag 13 januari 2013

Fasta

Har fastat och är nu inne på 8:e dagen. Fruktjuicer, grönsakjuicer, buljong, drivande te och vatten. Det har gått bra, riktigt bra men idag vet jag inte vad som hände.
Jag är mitt uppe i slutspurten på terminen med inlämningar, seminarium, hearing och tenta. Det har varit rätt bekvämt att bara dricka. Ingen tidsspillan på att tänka på och laga mat.
Men idag har det varit fullständigt omöjligt, har druckit och druckit mer än jag egentligen ska. Men koncentrationsförmågan sjunker nästan omgående när drycker i flaskan är slut och magen värker. Har sagt det förut och jag säger det igen. Tankeverksamhet kräver enormt med energi!
Så jag har givit upp och sitter nu och festar på en avocado och kommer att göra grönkålssoppa med ädelost i till middag. Åh, så gott det ska bli!

Inga kommentarer: