onsdag 16 januari 2013

Snart är det nytt år!

Har en massa roliga projekt som ligger och väntar. Kan knappt bärga mig för att ta tag i dom. Men den där tiden! Senaste 2-3 veckorna har i princip all tid gått till skolarbete. Vår termin slutar på fredag, så hela jul och nyårsperioden har varit full av slutspurtsaktiviteter. I morgon skriver jag sista tentan. Sen kommer jag att lyfta blicken mot det nya roliga. Sen kan jag starta mitt nya år och jobba för att mina förhoppningar ska infrias.
Jag har blivit inbjuden att medverka i SBKs centrala lydnadskommitteé. Ska göra mitt bästa att tillföra det jag kan till lydnadsverksamhetens utveckling i Sverige och Norden.

Har en hel del nya, både små och stora förändringar i Gryms träning på tankestadiet som jag alldeles snart ska verkställa. Ser fram mot ett spännande lydnadsår med start på SM i Falkenberg i sommar. 

Utveckling av Valbo BK fortsätter under 2013. Många nya aktiva medlemmar och eldsjälar tillför massor av energi och praktiskt arbete. Känns som vi är på rätt väg att utveckla klubben verksamhet till en arena för hundträning med nytänk. Dessutom är det alltid trevligt att vara där, träffa folk och ta en fika om inte annat.

Ipz, vår gamla pärla. Lite halt, lite lytt, lite frussen, med mat högt på intresserankingen. Precis som gamla tanter brukar vara. Men lika pigg, glad och påhittig som vanligt. Hon och jag längta lika mycket till sommaren, värmen och det gröna gräset!

Inga kommentarer: