tisdag 8 januari 2013

Jag ser ljuset!

I vinter har det helt plötsligt öppnat sig flera möjligheter att träna inomhus inom rimligt avstånd. En sån lyx, det har definitivt tagit vår träning framåt med stormsteg. Vårt huvudfokus är som vanligt fotgåendet. Och jag tror banne mig jag hittat rätt väg! Wihoo!
Jag har gått tillbaka till belöning i burkar, både sån som är öppna och det bara är att ta för sig. Men även burkar med lock så det blir lite häftig lek. Burkarna ger två bra effekter. Belöning neråt, vilket fått honom att gå stadigare och jämnare. Belöning bort från min vänstra sida, vilket fått honom att sluta klänga. Vi har helt plötsligt en glipa mellan oss, både i marschen och förflyttningarna. Nu skyndar vi långsamt så känsla sätter sig.
 I helgen var vi i Kilafors Hundhall med Stina, Ozzy och Chill. Bra träning som vanligt!

En ovanlig med härlig syn. En lugn Chill, träning ger färdighet!

Inga kommentarer: