onsdag 22 augusti 2012

Mera muggar

Fortsätter min inventering av värdefulla muggar och minnen. :o)


Den här muggen kommer från Indiska och är ganska ny i samlingen. Känns som jag hör hemma i en rosenträdgård med prydliga grusgångar och prunkande rosa och vita rosor när jag sitter på trappen och njuter av mitt kaffe i denna kopp.

Den här glada muggen köpte jag när jag gjorde ordning träningslokalen som jag hade för nåt år sen. Ni är nog många som sett den stå lite här och där. En kopp kaffe med in på lektion är vardagslyx, men det blev stående på fel ställen rätt ofta..... Kommer också från Indiska.

Den här servisen vårdar jag ömt. Arvegods från salig mormor Hilma Hilding. Kommer ihåg den från fina bjudningar i salen. Finklädda äldre män och kvinnor. (De var absolut inte äldre än jag är nu men i mina barnögon var det gubbar och gummor!) Det är tunt, skört porslin som klirrar elegant när koppen möter fatet. Vet att morfar INTE drack på fat när de använde den här servisen. 

Senaste tillskottet! Älskar den här muggen av flera anledningar. Färgerna är ju helt och hållet mina! Koppen är dessutom så underbart stor och godset kraftigt. Jag fick den sist när jag fyllde år. Pernilla hade den med hem från Kreta där hon hälsat på Mikaela. Tillsammans köpte de den, åt mig.

Säga vad man vill om muggar..... Tror nog ändå att min rosa Contigo termomugg, är den jag använder mest. På tåget, på träningen, när jag har kurs, på föreläsningar, i väntan på att spåret ska ligga till sig, på tävlingar, i båten. Sååå nöjd med den. Läcker aldrig. Håller värmen. BÄST! Du hittar den hos Fourtyseven

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha jag är också "muggoman"!Skulle kunna göra ett galleri med mina som alla har en historia och ger mig olika känslor. Men har ännu inte hittat en bra termos mugg (provat 4-5 st!!) Var hittar man "syskon" till din lilla rosa? Märke?//Heléne

Anna sa...

Du hittar termosen både på Naturkompaniet och på en websida som har riktigt roliga grejer utöver termosen. www.fourtyseven.se