måndag 6 augusti 2012

Tyngder

På väg hem från Stockholm landade vi en sväng hos min kära mor och hennes Henry. De bor ett stenkast från Dalälven i Fäbodarna där lugnet är den mest tongivande känslan. 
Långa dagar och kvällar med mor, är som balsam för själen. Diskussioner och funderingar. Från förr och kring framtid. 
Såklart hann vi med en del fysträning oxå. 

Grym ska ju gå med tyngder får att öka styrka. Jag brukar ju hitta enkla lösningar på det mesta, så även det här med tyngder. Tog med mig brevvågen till stranden och vägde upp 4 hg i vardera två påsar som jag fäste i Gryms sele. Voila, en styrkepromenad!
2 timmars promenad, inkl 10 minuters budföring i högt snår, 15 minuter på plan mark med tyngder och 15 minuter  med motstånd av mig i selen i terräng. Vi var rätt nöjda allihop efter den duvningen!


Inga kommentarer: