onsdag 15 augusti 2012

Genvägar blir ofta senvägar

Som vi alla vet är det inte kul att köra i Stockholm i rusningstrafik. Lantlollan Hilding har fått erfara att dålig planering av tidpunkten för passering eller ankomst till huvudstaden, kan få tidskrävande konsekvenser.
Så jag tog det väldigt lugnt när jag packade ihop husvagnen efter träningen i Nyköping. Fikade och kollade mejlen innan jag gav mig av. Min nästa anhalt var Hunduddens träningscenter på Djurgården för att beskriva BPH i dagarna två. Klockan var ca 17 och jag räknade att komma fram till Stockholm i god tid efter rusningen. Eller hur! 17.30 tog det stopp. När köerna masat sig till Essingen och det inte hände nåt tröttnade jag och frågade ajfånen om det fanns nåt bättre alternativ.  Dåren slussade in mig i city, via Rålambshov och trängsta, trängsta gatorna bland cyklister och kulturfestival. Jag som kommer från landet gick på det och har nu en ny erfarenhet i min ryggsäck. Störst och fräckast går först även i huvudstaden. Med husvagn på släp kände jag mig stor och bred. Kryssade bland filer och turister. Snabbaste sträckan var den när jag kunde ta rygg på en polisbil, då var medtrafikanterna rysligt tillmötesgående.
På fredag när jag ska vidare till Kungsör, tänker jag ta en omväg runt heeela stan och åka betydligt senare.


Inga kommentarer: