torsdag 24 november 2011

Sätta kakel nästa

Sakta men säkert börjar rusten av köket arta sig. Det är sannerligen tur att jag glömmer bort från gång till gång hur drygt jag tycker det är att rusta!

Tommy och jag har bott ihop på 15(!) ställen. Är rätt trött på att flytta också. Om jag tänker efter. Men det glömmer jag också bort mellan varven. Endast en av våra bostäder har vi inte rustat något alls i. Fem av dom har vi gjort tyngre ruster/ombyggnation i. Resten är bara tapetsering, målning och sånt light.  Håhå, jaja....
Gips uppsatt på den väggen som vi ska kakla. Jämnt och fint. Elen är omdragen, jordad numera. Ny belysning under skåpen, lyxigt. Fläkten är borttagen. Ny bänkskiva är på plats.
Jag har ägnat kvällen åt att lägga kakelplattorna som de ska sitta. Vi kommer att använda tre olika nyanser och det var lite pilligt att få dom jämnt fördelade. Men nu så. Allt förberett inför kakelsättning i morgon!

Inga kommentarer: