torsdag 10 november 2011

En torsdag mitt i veckan

 I morse när jag vaknade mådde "jag-så-där-så-man-inte-umgås-med-folk-utan-att-smittas". Så jag sov några timmar till och vaknade igen, lika snorig och med ont i huvudet.
En promenad med hundarna är man ju tvungen till i vilket fall och idag var den befriande. Mådde mycket bättre av frisk luft och lite träning.

Väl hemma kände jag mig riktigt pigg och drog igång med lite pyssel i köket. Började ta bort gammal kakel. Satt som berg, var hellimmad. Men skam den som ger sig. Hälften orkade jag innan krafterna tog slut.
Aj, aj, en liten fuktskada. Byta hela skivan eller en liten bit?
När Tommy kom hem från jobbet gjorde vi en "titt-runda". Vi var bl.a. in på Duro, bästa tapettillverkaren om jag får säga. Priviligerat att bo så nära fabrik och butik. De har en del tapeter där som inte finns på andra ställen. Den tapeten längst till vänster på bilden hade vi i köket på Eskön men tvärtom. Ett feltryck som vi hade turen att hitta i fabriksbutiken. Jag är såå förtjust i deras kollektion "Gammelsvenska tapeter". Vet inte riktigt vilken vi ska komma överens om.....

Nu dunkar huvudet igen och snoret rinner. Gör kväller utan några "ska bara".

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.