lördag 26 mars 2011

fotografterat

Bländare, sensor, slutartid, färginställningar, vitbalans........ Det var mycket att hålla reda på idag på fotokursen. Duktiga Åsa Mårtensson lotsade oss genom kamerans alla möjligheter med bravur och många skratt! Jag måste säga att min kamera är användarvänlig. Finns några snabbknappar som styr de funktioner som jag behöver ändra ofta.
Åsså hittade vi en massa inställningar i menyn, men nu tar vi några funktioner i taget känns det som.


Koncentration på kurs

Efter kursen åkte jag vidare till träningslokalen där Ann Essner hade en kurs i hur man tar hand om och bygger upp en agilityhunds kropp. 11 duktiga agilityekipage var delaktiga. Jag var ivrig på att testa en del inställningar på kameran (det gula ljuset är borta.... tata) och fick mig en intressant föreläsning på köpet.
Ann visar på Kim.

Gruppen var idel öra när Ann berättade om vardaglig visitering för att lära känna sin hunds kropp så att man snabbt kan konstatera förändringar.

Stina provar att böja på sin Armani.