lördag 26 december 2009

Lime har somnat in

Båda våra hundar började hosta på julafton, vi konstaterade kennelhosta och firade jul med släkten. I morse, två dagar senare var hon riktigt dålig, låg i min säng och lät illa när hon andades.




Vi åkte till distriktsveterinären som röntgade och konstaterade lunginflammation, hon fick antibiotika och smärtstillande. Men hon blev sämre hela tiden.
Lime låg i framsätet på bilen på väg hem, hon blev snabbt sämre, hennes andning tyngre och tyngre. Det kom blod på min hand och tungan hängde. Jag vände om, och styrde bilen mot Uppsala men hann inte långt förran hon slutade andas.

Den lilla, kära hunden var stilla, helt stilla. Hur gick det här till? Hon var så levande och glad i går!

Lime har funnits vid min sida i fem år, "for better and for worse". Vi har hanterat får, hon har lärt mig massor om inlärning och hon var mitt examensprov på assistanshundutbildningen. Men framför allt var hon en älskad familjemedlem, full med humor!

Jag saknar dig så och tänder ett ljus för dig.

13 kommentarer:

Cima sa...

Älskade lilla hund. Vi har tänt ett ljus här för henne. Tårarna trillar o det känns så fruktansvärt orättvist. Stor kram från oss,,,:(

Carolin sa...

Vi tänder också ett ljus för lime..
/ Carolin och gänget

Anonym sa...

Tänker på er, tasskramar Stina och pojkarna

Anonym sa...

Tänker på Er! kram Jennie

Anonym sa...

Känner så starkt med dej.
Kram från Babbsan & Neddus

Piakvinnan sa...

Men hur gick det här till?! Fattar ingenting. Chock var ordet. Fy fanken. Jag är så ledsen för er skull. Åh vad det hugger i hjärtat. Kram, pia

Anonym sa...

Men Anna, fy va hemskt!! usch, vet vad Lime betydde för dig. tråkigt
Tänker på dig och Lime.

Kram Anna Ö

Eva sa...

Tänker på er,tänder ett ljus.Kram Eva,Eli,Bruno och Stellan

Åsa sa...

Det här känns ju helt overkligt, stackars er, kramar från skåne och syrran Lot.

Lena A sa...

Tänder ett ljus för Lime.

/Lena A och vovvarna

Eva sa...

Så sorgligt och hemskt att det kan gå så fort. Tänker på er, kram Eva & Seglingehundarna

Anette sa...

Lilla söta Lime, så fruktansvärt. Helt ofattbart. Tänker på er.
Anette

Anonym sa...

Jag och Molly tänker på er.
Kram Cicci