tisdag 10 november 2009

Träning, träning, träning

Trinny var med mig en runda på stan idag. In på banken, en så kort sväng att hon inte hann koppla av, oroliga öron och låg svans. Fortsatte genom stan, gjorde några smärtfria hundmöten.
På stationen var det full fart, människor som passerade förbi, slamrande "hjulväskor" och barn med glass i högsta hugg. Hon var mer samlad idag. Jag hjälpte henne mer den här gången, vred in kroppen så hon var nära mig och kommenterade när hon satt sig och la sig. Efter ca 30 minuter sov hon faktist en stund. :) Glad i hågen passade jag på att träna lite aktiva beteenden ockxå. Backa, sitt och ligg. Hon fixade det bra med tanke på miljön, dock blandar hon fortfarande ihop det lite. Att byta sida om mig (fot för vänster och sidan för höger sida) klarade hon galant! På väg därifrån var dörren in till konferensavdelningen öppen. Såklart passade jag på, tog hissen upp och trappan ner. Hela trapphuset är gammalt och ekar, hissen gungar. Trinny tänkte sig inte för utan gick med mig in i hissen men när det gick igång knäade hon markant. När vi kom ut i trapphuset igen kom det, högljutt pratande, folk nerifrån i trappan. Men där gick gränsen för vad Trinny ställde upp på. Hon slog i tvärniten och vägrade följa med så vi stannade och lät människorna passera. Sen tog vi oss ner, hukandes med låga öron och svans, Innan vi gav oss för dagen satt vi ner en stund på nedersta trappsteget så hon skulle bli lugn och bekväm innan vi gick därifrån. Totalt var vi där ca 80 minuter.

Tja, det är upp och ner i hundträning må jag säga. Men så länge det i stort går framåt, får man vara glad!

Inga kommentarer: