onsdag 11 november 2009

Diagnos

Vi var till Karin idag, hundarna och jag.
Ipz har haft ont i ryggen, sträcker sig upprepade gånger och liksom drar i magen, korset. Lime för en pratstund med Karin som har förmågan att prata med djur.

Ipz hade några sättningar i bäckenet och lite längre fram i ryggen. Lite massage och tillrättning så var Ipz nöjd och glad igen.

Sen var det Limes tur. Jag ställde frågan till Lime, (genom Karin) vad anledningen är till att hon är pipig (jag tolkar det som frustration)när vi tränar lydnad på klubbar och när det är andra människor med. Karin översatte svaret från Lime som att, när hon hör annat runt omkring går det inte att sortera bort och fokusera på uppgiften. Det blir för rörigt i hennes tankar. Karin kände igen beskrivningen, som lika den barn med ADHD kan ge på sig själva. Det kan bli bättre med medicinering men sannolikt kommer det aldrig bli så bra att hon helt och hållet kan hålla borta omgivningen från sin koncentration.
Tja, en diagnos på bokstavshunden är nog så bra, men en fokuserad hund vore bättre. Vi får se vad de magiska dropparna kan göra för nytta.

2 kommentarer:

Carolin sa...

hej! Du kanske kan släppa på din diet och komma på fika, den vecka jag är hemma med valpen. Valpen kommer om några få dagar.. AAAAAAAA

Anna sa...

Gör jag gärna nästa vecka!