fredag 27 november 2009

handikappad

Har miljötränat Trinny på Kupolen i kväll. Jag åkte rullstol, vi tränade på att trycka på hissknappar-utanpå ok-inuti svårt, ta kopplet och byta sida-med mig i rullstol svårt med mig gåendes kul!

Men jag fick smaka på handikappkänslan några gånger. Tommy var med och provade lite jeans, jag var smakråd (bestämda åsikter) och Trinny tränade på att koppla av (med den äran) När jag nu satt i rullstol var vi välkomna överallt och jag blev sedd och alla var vänliga! Men när jag oxå ville prova ett par jeans blev det bekymmer för säljaren. Jag körde på som vanligt men han hade svårt att svälja att jag ville prova ett par hippa baggyjeans. Det kanske inte passar sig som rullstolsbunden, varför ska man ha snygga jeans, det syns ju ändå inte! Han kanske såg framför sig hur jag skulle ligga på golvet för att få på mig brallorna! ;o)
Vi var in på Telia oxå o den killen tog direkt kontakt med Tommy och var inte helt bekväm när jag tog tag i samtalet. Sen när det var dags att ta fram plånboken skulle ni sett hans min, jag var ju tvungen att resa mig för att plocka fram den.

Men det som retade mig mest var att det var så trångt överallt för rullstolen, Trinny fick oftast gå bakom för att få plats när vi var inne bland klädsnurror.

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar att jag hade kunnat se alla reaktioner;)