onsdag 19 september 2012

Gryms fysträning

Vi kör på med pilates, vikter, jogg i sele, cykling osv. Det går bra, han tycker det är ok när jag pressar mindre.
Men största skillnaden är nog maten. Grym äter Standardt normal i vanliga fall. I samband med fysökningen bytte jag till Standardt Extra. Och hans mage rasade. Trodde ett tag att det var ansträningen både fysiskt och mentalt som störde ut.
Men nu har jag satt mig och tittat igenom gamla anteckningar och det var precis lika, när jag bytte till Extra, när han var på väg in i vuxenålder.
Så nu har jag snackat runt med "folk", som kan det här med magar och foder. Tror att det är ökningen av fetthalten som han inte klarar.
Bytte tillbaka till Standardt Normal och kompletterar med färskfoder för att få i honom mer fett. Annat, riktigt fett... Färskfodret är såklart en smakhöjare också vilket gör att han äter allt jag ställer ner till honom. Han ökar i vikt och omfång!
Kan nog konstatera att jag äntligen hittat en foderform som passar lilleman!

Inga kommentarer: